برگزاری شصتمین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۶ کد : ۱۰۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۶۱
برگزاری شصتمین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه

شصتمین جلسه شورای مرکز رشد فناوری دانشگاه با حضور ریاست محترم دانشگاه جنای آقای دکتر گنجی و معاون جدید پژوهشی جناب آقای دکتر شفقت و دو نفر از اعضای جدید شورا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید در سالن ریاست دانشگاه آغاز شد. در ابتدا دکتر حمید مشرقی مدیر مرکز رشد دانشگاه نوشیروانی ضمن تشکر از حضور ریاست محترم دانشگاه به معرفی اعضای جدید شورا پرداختند و از اعضای قبلی جناب آقای دکتر آل احمد و جناب آقای دکتر جهانشاهی تشکر کردند.

دکتر بهرام عزیزالله گنجی در این مراسم با اشاره به اهمیت فناوری در توسعه و پیشرفت جامعه و رفع نیازها و معضلات گفت: اختصاص یک معاونت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان از اهمیت موضوع فناوری در راستای رفع نیازها دارد.
دکتر عزیزالله گنجی گفت: اعضای جدید شورا نیز بحمدالله از اساتید توانمند با پتانسیل علمی بالا هستند و انشاالله با برگزاری جلسات شورا به صورت مستمر و منظم، برنامه‌های خوبی برای توسعه مرکز رشد و حرکت در مسیر فناوری مدون گردد و همچنین ارزیابی‌های دقیقی از روند اجرایی برنامه‌ها صورت گیرد.
دکتر عزیزالله گنجی همچنین به ضرورت راه‌اندازی پردیس نوآوری و فناوری در دانشگاه تأکید و گفت: رایزنی‌های لازم در وزارت علوم برای انجام این مهم در دانشگاه صورت گرفت تا با استقرار این مرکز در دانشگاه بتوانیم شرکت ها و واحد های فناور را افزایش دهیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ادامه به پروژه ملی هیبریدی کردن خودروی شاهین اشاره کرد و گفت: دستیابی به پروژه های بزرگ ملی به سادگی به دست نمی آید، توانمندی بالای دانشی و همت والایی را می طلبد تا بتوان اعتماد یک شرکت را جلب نمود و برای ورود در حوزه صنعت و فناوری تلاش مضاعف و منابع انسانی توانمند یک ضرورت است، که بحمدالله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این زمینه ها پیشرو است و در پایان آمادگی دانشگاه را برای دریافت هر گونه پیشنهاد و راهکار برای پیشرفت و موفقیت دانشگاه اعلام نمود و گفت: بهره مندی از خرد جمعی یکی از سیاست های مهم دانشگاه است.

در ادامه دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: با توجه به اهداف کشور و نیازمندی های روز جامعه، توسعه مرکز رشد فناوری می تواند بسیار کمک کننده باشد. مرکز رشد فناوری در دانشگاه بیش از یک دهه در حال فعالیت است و محصولات خوبی را تولید کرد و دستاوردهای ارزشمندی را برای دانشگاه و جامعه داشت.
دکتر شفقت گفت: امروزه نگاه به مراکز رشد فناوری، یک نگاه خاص است. نگاه دانشگاه نیز در این زمینه بر مبنای توسعه فناوری است و در تلاش هستیم تا جذب حداکثری از شرکت های فناور توانمند داشته باشیم و برای دستیابی به این مهم فضای مستقل، در نظر گرفتن تسهیلات و ارتباط قطب دانشگاهی با صنایع اطرافش ضروری است.

شایان ذکر است در این جلسه احکام اعضای جدید شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اهدا شد و همچنین درخواست های استقرار چند هسته فناور مورد بررسی قرار گرفت.


نظر شما :