کارگاه آموزشی فرایند ثبت شرکت و علامت تجاری (تجربه ها و چالش ها) برگزار شد

۰۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۲۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۳
کارگاه آموزشی «فرآیند ثبت شرکت و علامت تجاری (تجربه ها و چالش‌ها)» برگزار شد.
کارگاه آموزشی فرایند ثبت شرکت و علامت تجاری (تجربه ها و چالش ها) برگزار شد

مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با همکاری دفتر خدمات اداری و ثبتی حسینی، کارگاه آموزشی «فرآیند ثبت شرکت و علامت تجاری (تجربه‌ها و چالش‌ها)» را برگزار کرد. این دوره کوتاه‌مدت توسط جناب آقای سید مطلب حسینی، مدیرعامل و صاحب امتیاز دفتر خدمات اداری و ثبتی و مشاور معرفی شده اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری شهرستان بابل باهدف ارتقا سطح علمی و فنی مدیران عامل شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این جلسه با اصلی‌ترین شاخص‌ها و مراحل فرآیندی برای درخواست ثبت شرکت و علامت تجاری آشنا شدند.

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این کارگاه گفت: خداوند متعال را شاکرم که در جمع دوستانی هستم که علم را تبدیل به محصول می‌کنند تا مورد استفاده جامعه قرار گیرد و نیاز‌های جامعه را رفع می‌کنند.

وی تأکید کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه تقویت حوزه فناوری است. دانشگاه همانگونه که در تولید علم برای شش سال متوالی حائز رتبه برتر در کشور است باید در حوزه فناوری نیز این گونه عمل کند. در این راستا مرکز رشد فناوری و مرکز نوآوری در حال فعالیت است و به دنبال تأسیس مرکز پردیس فناوری و نوآوری در دانشگاه هستیم که موافقت اولیه آن گرفته شد تا بتوانیم شرکت‌های فناور و دانش بنیان را هم تولید و هم توسعه و ارتقا ببخشیم؛ در واقع این شرکت‌ها آن شکاف بین دانشگاه و صنعت، دانش و محصول را از بین می‌برند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: باید پل ارتباطی بین دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان برقرار شود تا دانشجویان ما در حین تحصیل با حضور در این مراکز مهارت‌آموزی کنند و بعد از فارغ التحصیلی دارای تخصصی باشند که بتوانند از آن استفاده کنند.

دکتر حمید مشرقی مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم  به مهمانان گفت: این مرکز با هدف توانمند‌سازی و کمک به رشد و توسعه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفت تا کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با موضوعات متنوع برگزار نماید و در این خصوص به نیاز سنجی از هسته‌ها و شرکت‌های فناور پرداخت و بر اساس برنامه در نظر گرفته شده مقرر است هر ماه حداقل یک کارگاه آموزشی برگزار شود و سه دوره انتهایی سال در خصوص طرح کسب و کار، مالکیت معنوی و بازاریابی باشد و همچنین اعلام داشت این مرکز آمادگی کامل را برای دریافت نظرات و پیشنهادات و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها به صورت خاص و عمومی دارد.

دکتر مشرقی افزود: دانشجویان و اساتید با‌ایده‌های نو، جهت آشنایی بیشتر در خصوص عضویت در این مرکز می‌توانند از مشاوره‌ی همکاران این حوزه بهره‌مند گردند و هسته‌های فناوری که بتوانند تا دو هفته آینده شرکت خود را ثبت کنند می‌توانند با معرفی به صندوق پژوهش و فناوری استان، از تسهیلات آن برای تجاری‌سازی محصول اولیه استفاده کنند.

در ادامه آقای حسینی مدرس کارگاه و مشاور امور شرکت‌ها و امور ثبتی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی گفت: تعریف ساده ثبت شرکت، قراردادی است تجاری که بین دو یا چند نفر، شخص یا اشخاص حقوقی یا حقیقی بسته می‌شود که توانایی‌هایی سرمایه‌ای و یا ارتباطاتی دارند. قرارداد‌ها به صورت عادی (شراکت)، ضمانی و یا کاغذی می‌باشند که تعهدی را به همراه ندارند و مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت این است که  فعالیت‌های آن قانونی می‌شود و برای هر فردی سهمی در نظر گرفته می‌شود.

حسینی ضمن اشاره به مزایای ثبت شرکت گفت: بعد از ثبت شرکت، می‌توانند تسهیلات بگیرند، اطلاعات مربوط به افراد مشخص است. هر کس به اندازه میزان سهمی که دارد مسئولیت و ضمانت دارد؛ اما شرکت‌ها بعد از ثبت باید به تعهدات خود عمل کنند، دفاتر مالی داشته باشند، کارمندان خود را بیمه کنند و قوانین تجارت را بدانند؛ زیرا با اشراف بر قوانین مشخص می‌شود که هر کس چه تعهدی دارد و چه خدماتی را باید ارائه دهد.

وی با معرفی انواع شرکت‌ها گفت: شرکت سهامی خاص جزء کامل‌ترین شرکت‌ها برای تولید‌کنندگان، امور مربوط به پیمان کاری و ... است. شرکت کاملی که برای انجام هر نوع کار بازرگانی و خدماتی مناسب است. همچنین توضیحات کاملی در خصوص افرادی که نمی‌توانند ثبت شرکت کنند و اقدامات لازم برای ثبت شرکت ارائه داد و این کارگاه با پرسش و پاسخ پایان یافت.

لازم به ذکر است این کارگاه در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ به مدت ۲ ساعت به‌صورت حضوری در سالن اجتماعات جنب دفتر ریاست برگزار شد.


نظر شما :