رونمایی از سیستم مانیتورینگ و کنترل دما و رطوبت جهت استانداردسازی اتاق‌های سرور دانشگاه

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳ کد : ۴۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۹۴۵
جلسه رونمایی از سیستم مانیتورینگ و کنترل دما و رطوبت جهت استانداردسازی اتاق‌های سرور با حضور ریاست دانشگاه، قائم مقام رئیس، معاونین اداری مالی و پژوهش و فناوری، مدیر مرکز رشد فناوری، مدیر دفتر فنی و مرکز فناوری اطلاعات، مدیر عامل و مدیر ارشد فنی شرکت فرابینای هوشمند نوشیروانی برگزار گردید.
رونمایی از سیستم مانیتورینگ و کنترل دما و رطوبت جهت استانداردسازی اتاق‌های سرور دانشگاه

دکتر حمید مشرقی مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قدردانی از حضور مهمانان گفت: همان‌گونه که باورها در گذشته بر این بود که دانشگاه با حضور دانشجو معنا پیدا می‌کند، هم‌اکنون در یک فضای دگردیسی به سیستمی هستیم که اگر تجاری‌سازی، کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد، دانشگاه تنها به‌عنوان یک مؤسسه آموزشی صرف شناخته می‌شود که نمی‌تواند انتظارات جامعه را برآورده سازد و از میدان رقابت در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی و ملی خارج می‌شود و یکی از رویکردها و سیاست‌های مهم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در برنامه راهبردی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی علم و تبدیل علم به ثروت است و همچنین ترغیب و حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاه با همکاری اعضای هیئت‌علمی برای به بلوغ رساندن شرکت‌هایی که بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه برای تبدیل توانمندی‌هایشان به ثروت استفاده کنند و با توجه به این که مهم‌ترین حمایت از این شرکت‌ها فراهم کردن بازار برای آن‌هاست. خوشبختانه با توجه ویژه ریاست دانشگاه، اولین مشتری این شرکت‌ها با توجه به نیاز مجموعه، خود دانشگاه بوده است که باعث می‌شود انگیزه‌ی متخصصان و اعتماد خریداران و دیگر مشتریان بالا برود.

مهندس سارا قلی‌پور مدیرعامل شرکت فرابینای هوشمند نوشیروانی، مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این جلسه اظهار داشت: اتاق‌های سرور، بخش بسیار مهمی از یک سازمان هستند که با استانداردسازی آن می‌توان از خسارت‌های احتمالی جلوگیری نمود. مانیتورینگ دما و رطوبت بخش مهمی از موارد استانداردهای بین‌المللی اتاق سرور می‌باشد. با کنترل بهینه‌ی دمای اتاق سرور، علاوه بر اینکه از آسیب رسیدن به پردازنده‌ها و قطعی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود، بلکه می‌توان در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی نمود.

در ادامه مهندس مبین علیزاده مدیر ارشد فنی این شرکت گفت: در حال حاضر دو اتاق سرور و یک اتاق UPS دانشگاه مجهز به دستگاه کنترل شبکه‌ای اسپلیت با قابلیت اندازه‌گیری دما و رطوبت می‌باشند. همچنین نرم‌افزار این سیستم دارای قابلیت نمایش دما و رطوبت به‌طور لحظه‌ای و از راه دور (مرکز عملیات شبکه) است. این نرم‌افزار می‌تواند اسپلیت‌های موجود در اتاق‌های سرور را به‌صورت سازمانی و هوشمند کنترل نماید.

در پایان دکتر جواد واثقی امیری با اشاره به این که شرکت فرابینای هوشمند نوشیروانی محصولات خوبی را با توجه به نیاز جامعه در ایام کرونا رونمایی نمود، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای جوان متخصص و فعالی است که نیازسنجی می‌کنند و با مرحله‌بندی و برنامه‌ریزی گام‌به‌گام در راستای رفع آن حرکت می‌کنند و از دانش فنی خود و شرایط دانشگاه کمک می‌گیرند تا محصولی را تولید کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تأکید بر موضوع مهم نیازسنجی افزود: متخصصان شرکت همواره باید فعالیت بیش‌ازپیش داشته باشند و سطح خود را ارتقاء ببخشند و محصولات استاندارد تولید کنند؛ چرا که کارهای دقیق و محصولات استاندارد موجب می‌شود تا وسعت فعالیت افزایش پیدا کند، رضایتمندی مشتری را به همراه داشته باشد و شرکت به بازار خوبی دست پیدا کند.

روابط عمومی دانشگاه تولید این محصول کاربردی را به پژوهشگران شرکت و مرکز رشد دانشگاه تبریک می­‌گوید. هم­‌چنین متقاضیان محصول می‌توانند از طریق مراجعه به مرکز رشد دانشگاه و یا راه‌های ارتباطی زیر برای ثبت درخواست خود و خرید اقدام نمایند: 

 

۰۱۱-۳۲۳۰۳۰۲۶

www.farabina.com


نظر شما :