مراسم تجلیل از شرکت های برتر مرکز رشد فناوری دانشگاه برگزار شد

مراسم تجلیل از شرکت های برتر مرکز رشد فناوری دانشگاه برگزار شد

۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۴۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۹۸
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از شرکت‌های برتر مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، قائم مقام رئیس، مدیر عامل شرکت خزر ترانسفو از کارآفرینان برتر استان مازندران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین پژوهش و فناوری و اداری مالی، مدیریت مرکز رشد و نمایندگان واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه برگزار گردید.
مراسم تجلیل از شرکت های برتر مرکز رشد فناوری دانشگاه برگزار شد

دکتر جواد واثقی امیری رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: قدردانی از انسان‌های پیشرو و کسانی که در راستای توسعه جامعه گام برمی‌دارند امری پسندیده است و همواره تلاش نمودیم تا در چارچوب تدوین مقررات و قوانین مشخص و اجرای دقیق آن از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که افراد را در راستای تبدیل ایده به فناوری کمک کند تا به مرحله بازاریابی و فروش پیش بروند.

دکتر واثقی امیری با قدردانی ویژه از حضور مهندس نیازی مدیرعامل شرکت خزر ترانسفو و از کارآفرینان برتر استان مازندران، به تاریخچه دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با 6 دانشکده و حدود 200 عضو هیئت‌علمی و 6000 دانشجو، تقریباً در بیشتر مقاطع تحصیلی تا مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد و با توانمندی و ظرفیت منابع انسانی بالا توانسته هم در راستای حل معضلات و مشکلات ملی و منطقه‌ای گام‌های استواری بردارد و هم در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی به جایگاه بزرگی برای سال‌های متوالی دست پیدا کند

وی افزود: دانشگاه در زمینه تولید برق از امواج دریا، تصفیه شیرابه زباله و حل مسائل زیست‌محیطی، پیل سوختی و ... فعالیت‌های منحصربه‌فردی را انجام داده است و اقدامات دانشگاه در راستای مبارزه با ویروس کرونا بسیار تأثیرگذار و چشمگیر بوده است که شرکت‌های دانش‌بنیان سهم بسزایی در آن داشتند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با عرض تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: حضور در جمع شما عزیزان مایه مباهات است؛ عزیزانی که در راستای تبدیل علم به فناوری و گره‌گشایی از مسائل و مشکلات جامعه تلاش می‌کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران داعیه‌دار تشکیل تمدن نوین اسلامی با بهره‌گیری از معارف قرآنی و معارف اهل‌بیت است.

وی تأکید کرد: یکی از شاخصه‌ها و پایه‌های مهم تشکیل هر تمدنی علم و دانش است و در بین تمامی مکاتب بشری و آیین آسمانی، دین مبین اسلام و معارف اهل‌بیت به کسب علم و دانش بیش از بقیه تأکید دارد و ما همواره باید تلاش کنیم تا افق بلند دینی و اسلامی را درک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که« من در دفاع از نخبگان و جامعه علمی ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد.» اظهار داشت: امروز هر کسی که بتواند با سرپنجه گره‌گشای علم مشکلی را حل و گره‌ای را بگشاید و قدرت را برای کشور به ارمغان بیاورد کار حسنه بزرگی را انجام داده است و مرکز رشد فناوری هر دانشگاهی ویترین خوبی از دستاوردهای علمی آن دانشگاه محسوب می‌شود.

سپس مهندس نیازی مدیرعامل شرکت خزر ترانسفو و از کارآفرینان برتر استان مازندران نیز با تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: سعادت و خوشبختی مردم در گرو نوع زندگی و رفتار نخبگان جامعه است. اگر ثروت و سرمایه جامعه با تفکر و تعقل و دانش فراهم شود، می‌تواند بر مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ...تأثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت خزر ترانسفو اظهار داشت: ایران کشوری با موقعیت ژئوپلیتیک فوق‌العاده حساس با ذخایر غنی و سهل‌الوصول است و همچنین با نیروی انسانی باهوش که همواره باید همه و به‌خصوص دانشگاه‌ها تلاش کنند تا جامعه را در این جریان قرار دهند که می‌توان با تفکر و تعقل و تجاری‌سازی علم تولید ثروت نمود.

وی در ادامه به تاریخچه شرکت و فعالیت‌های آن اشاره کرد و تأکید کرد: آن چه که یک شرکت را زنده نگه می‌دارد تخصص است. با سعه‌صدر در برابر مشکلات، در راستای توسعه علم و فناوری قدم بردارید. هر یک از ما باید به سهم خودمان تلاش کنیم. در دنیای امروز علم و فناوری حرف اول را می‌زند. توجه به آن‌ یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات و رسیدن به سعادت اجتماعی است.

در ادامه دکتر حمید مشرقی مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه ضمن قدردانی از حضور مهمانان گفت: ما در بستر و جایگاهی فعالیت می‌کنیم که یک خیر نیک‌اندیش و کارآفرین برتر آن را تأسیس و پایه‌گذاری کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه گفت: تمرکز به توسعه کارآفرینی و تربیت نیروهای متخصص در برنامه راهبردی دانشگاه دیده شد و یکی از 4 راهبرد اصلی دانشگاه معطوف به حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی است تا از طریق مرکز رشد و مجموعه‌های پشتیبان ایفای نقش کند.

دکتر حمید مشرقی ضمن بیان این که در مجموعه مرکز رشد فناوری دانشگاه 27 شرکت مشغول به فعالیت هستند در ادامه به دستاوردها و محصولات شرکت‌ها و برنامه‌های آتی این مرکز اشاره کرد.

دکتر مشرقی اظهار داشت: شورای مرکز رشد دانشگاه، شرکت‌ها را بر اساس فعالیت‌هایشان در یکسال اخیر از آذر 99تا آذر 1400 و همچنین فعالیت‌ها و اثرگذاری‌شان در دوره کرونا و داده‌های اظهارشده شرکت برای ثبت در سامانه صدف مورد ارزیابی قرار داده است و از شرکت‌های منتخب، در این جلسه تقدیر می‌گردد.

گفتنی است در پایان این مراسم از هسته فناور زیست فناوران پیشگامان آینده، شرکت فرابینای هوشمند نوشیروانی، شرکت رایمون فناور آسیا و شرکت ابررایانه طبرستان به‌عنوان شرکت برتر در زمینه تجاری‌سازی فناوری تقدیر به عمل آمد.
 


نظر شما :