بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دستاوردهای مرکز رشد در طی افتتاح تالار افتخارات و موزه دانشگاه

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۴۹۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۰
عصر پنجشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار مازندران از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابا در طی افتتاح تالار افتخارات و موزه دانشگاه بازدید به عمل آمد.
بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دستاوردهای مرکز رشد در طی افتتاح تالار افتخارات و موزه دانشگاه

در طی حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه، استاندار مازندران، فرماندار، امام جمعه و نمایندگان این شهرستان نیز حضور داشتند که در پی آن از دستاوردهای مرکز رشد در طی افتتاح تالار افتخارات دانشگاه بازدید به عمل آمد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وقتی محصولات دانش بنیان را از نزدیک ملاحظه می‌کنیم احساس غرور کرده و خوشحال می‌شویم که جوانان ما با وجود همه تحریم‌ها، توانستند با حس "ما می توانیم" محصولاتی را تولید کنند تا هم نیازهای داخلی را برآورده کرده و هم به بخش صادرات کمک کنند و در نهایت منجر به درآمد برای کشور شوند.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل گفت: امیدواریم با حمایت‌های بیشتری که صورت می‌گیرد شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در مراکز رشد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری مستقر شده و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده هر چه بیشتر فراهم شود. وی افزود: ما در وزارت علوم، معاونت فناوری و نوآوری را اخیراً تاسیس کردیم زیرا معتقدیم که بحث نوآوری و فناوری در وزارت‌خانه باید در رأس امور قرار بگیرد. تبدیل علوم به فنون نیازمند یک برنامه راهبردی است و ما اعتقاد داریم که محصولات سودمند، مولد برنامه هدفمند هستند که معاونت فناوری و و نوآوری وزارت نسبت به این موضوع اهتمام دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی گفت: در زمینه تولید علم دستاوردهای خوبی داشتیم، در بخش فناوری ریل گذاری‌هایی صورت گرفت، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه توسعه داده شد، مجوز تأسیس پردیس علم و فناوری اخذ شد.

دکتر بهرام عزیزالله گنجی افزود: به زودی نیز با تجهیز و تکمیل مرکز نوآوری دانشگاه و افتتاح آن، از نوآوران و فناوران بیشتری در جهت توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان حمایت خواهیم کرد.


نظر شما :