نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور

۲۵ تیر ۱۴۰۲ | ۲۳:۵۲ کد : ۵۲۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۵۸
گردهمایی مدیران مراکز رشد فناوری کشور به میزبانی مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با هدف همگرایی سیاست‌ها و برنامه‌های مراکز رشد و ایجاد ادبیات مشترک برای میزبانی بهتر از شرکت‌های نوپا و هسته‌های فناور متناسب با اقتضائات اقتصادی و شرایط کسب‌و‌کاری هر منطقه برگزار شد.
نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور

پارک فناوری پردیس میزبان نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور با هدف انتقال تجربه و تبادل نظر پیرامون مباحث مرتبط با مراکز رشد بود.

مهندس سید حسین حسینیان کاشانی و مهندس محسن فلاح به نمایندگی از مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور در این جلسه به بیان نقطه نظرات و موارد موردنیاز و دغدغه‌ و چالش‌های موجود وضعیت فعلی پرداختند.

در این نشست که بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران مراکز رشد از سراسر کشور حضور داشتند، دکتر امید رضایی‌فر سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم با اشاره به فعالیت ۲۷۴ مرکز رشد در سراسر کشور گفت: مراکز رشد اولین حلقه ارتباط دانشگاه و زیست‌بوم نوآوری هستند و این مراکز باید در دانشکده‌ها حضور فعال داشته باشند و با ایجاد مراکز نوآوری، فضای نوآوری را در دانشگاه‌ها گسترش دهند.
وی گفت: فضای مراکز رشد با فضای پارک‌های علم و فناوری متفاوت است و از این رو قوانین، آیین نامه‌ها و حمایت‌ها از مراکز رشد متفاوت خواهد بود. در واقع با توجه به ریسک بالای تبدیل ایده به محصول اولیه، حمایت‌ها از مراکز رشد باید متفاوت باشد.
دکتر رضایی‌فر تربیت نیروی انسانی برای حوزه‌های مختلف را از دیگر وظایف مراکز رشد بر شمرد و ادامه داد: مراکز رشد برنامه‌های ایده‌محور در حوزه مهارت‌افزایی و تربیت نیروی انسانی را برنامه‌ریزی کنند.

نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ به مدت دو روز در پارک فناوری پردیس برگزار شد. این نشست با حضور و سخنرانی دکتر صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، علی‌اکبریان رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، دکتر امید رضایی‌فر سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت عتف و دکتر مصطفی صفدری مشاور معاونت نوآوری و فناوری وزارت عتف برگزار شد.
از جمله محورهای رویداد می‌توان به تجربه زیسته در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، فرصت‌ها و راهکارهای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، سمت و سوی برنامه‌ها و سیاست‌های مراکز رشد، تحلیل روند فناوری و ایستگاه آینده و بازدید از مجموعه پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی اشاره کرد.


نظر شما :