طراحی و ساخت خط تولید و بسته بندی مایعات توسط شرکت اکسیر سلامت طبرستان

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰ کد : ۹۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۳
طراحی و ساخت خط تولید و بسته بندی مایعات توسط شرکت اکسیر سلامت طبرستان

به گزارش روابط عمومی، شرکت اکسیر سلامت طبرستان از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از طراحی و ساخت خط تولید و بسته‌بندی مایعات رونمایی کرد. این محصول طی تفاهمی با نام تجاری گروه صنعتی یوشیتا و به سفارش و جهت استفاده در کارخانجات تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به بهره‌­برداری رسیده است.
مهندس بهار ازوجی مدیرعامل موسسه اکسیر سلامت طبرستان پس از رونمایی از این دستگاه‌ها و با اشاره به ویژگی‌های فنی هر بخش دستگاه از قابلیت‌ها و موارد استفاده آن‌ها مواردی را بیان نمودند. 
ایشان به طراحی و ساخت موفق پمپ پریستالتیک دو نازله جهت اندازه‌گیری دقیق مایعات هنگام بسته‌بندی دراین شرکت خبر دادند، این پمپ از نوع جابجایی مثبت است و برای پمپاژ سیالات با گران‌روی‌های مختلفی به کار می‌رود، از جمله کاربری‌های این محصول می‌توان به انتقال، تزریق و فیلتراسیون مایعات شکننده و حساس، سیالات ترکیبی، سیالات ساینده یا خورنده، سیالات نامطبوع یا آلوده‌کننده اشاره نمود.
 قابل ذکر است این خط تولید و بسته‌بندی در شهرک صنعتی بابلسر استان مازندران به بهره‌برداری رسیده و جهت پرکردن مایعات رقیق و خورنده‌ای مثل حلال‌های شیمیایی از قبیل استون و یا مایعات غلیظ آرایشی و بهداشتی همچون مایعات ظرف‌شویی و دستشویی و شامپوها استفاده خواهد شد.
در این خط بسته‌بندی از تسمه‌نقاله پی‌وی‌سی PVC به جهت مقاومت بالای آن در برابر مواد اسیدی و شیمیایی که سازگار با صنایع مواد غذایی، دارویی و بهداشتی می‌باشد. استفاده شده است که البته به صورت نوارهای ماژولار و توری گالوانیزه یا استیل هم قابل‌اجرا می‌باشد. 
همچنین  در این خط یک دستگاه درب بند ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای نیز طراحی و ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که با این دستگاه می‌توان قوطی و بطری‌های پلاستیکی نظیر آب‌معدنی و عرقیجات گیاهی، درب‌های فلزی ظروف شیشه‌ای از  قبیل انواع شربت‌های دارویی را درب گذاری نمود.
همچنین مهندس افرا وحیدی شمس مدیر تحقیق و توسعه اکسیر سلامت طبرستان از آمادگی برای ساخت دستگاه‌های مشابه جهت خطوط تولید و بسته‌بندی مایعات غلیظ دیگر مثل انواع چسب‌ها و همچنین عسل اشاره کرد و به بیان جزییات بیشتری از مشخصات فنی و ویژگی‌های دستگاه پرداختند.
پمپ پریستالتیک طراحی و ساخته شده در این شرکت از دقت و حساسیت بالا (نیم میلی‌لیتر) برخوردار بوده و سرعت و میزان مایعات خروجی قابل تنظیم می‌باشد. در این پمپ پریستالتیک از یک شلنگ انعطاف‌پذیر از جنس سیلیکون استفاده شده است که سیال در آن به کمک چندین غلتک و کفشک به جریان در می‌آید. از مزایای این پمپ پریستالتیک توانایی مکش بالا و قابلیت خشک کار کردن پمپ و همچنین عدم تماس سیال با محیط بیرون و در نتیجه عدم ورود آلودگی به سیستم می‌باشد. میزان استهلاک در پمپ‌های پریستالتیک حداقل می‌باشد زیرا سیال تنها با جداره داخلی لوله در تماس است و نیاز به استفاده از پکینگ، آب‌بند، شیرآلات و یا اورینگ نمی‌باشد
نوار نقاله به طول شش متر و با دو بخش کنترل ترافیک جهت پرکردن و بسته‌بندی طراحی شده است.  از ویژگی‌های اصلی تسمه‌نقاله پی‌وی‌سی  PVC به کار رفته در این دستگاه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
– مقاومت بسیار بالا در مقابل آب داغ و بخار داغ
– مقاومت بسیار بالای تسمه‌نقاله پی‌وی‌سی PVC در برابر روغن‌ها، گریس و دیگر حلال‌ها
– مقاومت بالای تسمه‌نقاله پی‌وی‌سی PVC در برابر مواد اسیدی و شیمیایی
– مقاومت بالای PVC در برابر انواع اشعه‌های مختلف و پرتوهای UV
– قیمت مناسب، انعطاف کم تسمه در دمای پایین، ساییدگی کم تسمه‌نقاله پی‌وی‌سی PVC
شیب این دستگاه‌ها قابل رگلاژ و قدرت آن قابل تنظیم است تا به سرعت محصولات مختلف را به جهت مراحل تولید و بسته‌بندی و یا چیدمان در انبار یا ماشین منتقل کند. همچنین اینورتر برای الکتروگیربکس این دستگاه از سیستم‌های کنترلی آن می‌باشد.
ایشان در پایان از آمادگی گروه صنعتی یوشیتا جهت همکاری با سرمایه‌گذاران و کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی جهت تولید و گسترش استفاده از این محصولات خبر داد.

روابط عمومی دانشگاه تولید این محصولات کاربردی را به پژوهشگران شرکت و مرکز رشد دانشگاه تبریک می­‌گوید.

متقاضیان محصول می‌­توانند از طریق مراجعه به مرکز رشد دانشگاه و یا کانال­‌های ارتباطی زیر برای ثبت درخواست خرید اقدام نمایند:
www.exirmask.ir 
 ۰۹۱۱۵۹۰۶۶۵۶
۰۹۱۱۳۲۵۳۵۱۲


نظر شما :